Автор | Сообщение |
Ольга
|
| Лейтенант
|
Рапорт N: 396
Рейтинг:
-1
|
|
Отправлено: 22.06.07 21:50. Заголовок: Старейшее военно-морское судно - яхта "El Horriya" ("Mahroussa")
|
|
Личное дело
Ответить
|
Ответов - 4
[только новые]
|
|
murzik
|
| Младший лейтенант
|
Рапорт N: 279
Корабль: торпедный катер типа Г-5
Откуда: россия, москва
Рейтинг:
0
|
|
Отправлено: 23.06.07 13:22. Заголовок: Re:
А в 1865 уже были ТРИ ПАРОВЫЕ ТУРБИНЫ?
|
|
Личное дело
Ответить
|
Ольга
|
| Лейтенант
|
Рапорт N: 397
Рейтинг:
-1
|
|
Отправлено: 23.06.07 20:11. Заголовок: Re:
murzik пишет: цитата: | А в 1865 уже были ТРИ ПАРОВЫЕ ТУРБИНЫ? |
| Я так думаю, что нет, и их изобрели, изготовили и установили позже. Но более подробной информации о яхте я не нашла.
|
|
Личное дело
Ответить
|
dash
|
| Мичман
|
Рапорт N: 13
Корабль: HMS Broke
Откуда: РФ, Солнцево
Рейтинг:
0
|
|
Отправлено: 24.06.07 15:52. Заголовок: Re:
Сперва был колесным, в 1905 г. в ходе модернизации (помоему в Италии) паровую машину вместе с колесами заменили на трехвальную ПТУ.
|
|
Личное дело
Ответить
|
murzik
|
| Младший лейтенант
|
Рапорт N: 280
Корабль: торпедный катер типа Г-5
Откуда: россия, москва
Рейтинг:
0
|
|
Отправлено: 24.06.07 16:19. Заголовок: Re:
2 dash разумеется, ты прав я порылся в Гугле, вот такое есть: 1. She was rebuilt in 1905/6 in Italy and became one of the earliest ships of any size to be fitted with steam turbines. Her greatest claim to historical fame is that, as the Egyptian royal yacht, she was the first ship leading the procession through the brand new Suez Canal in 1869. Sometime in the latter 19th century, she was cut in two and had approx. 40' added to her length. She was recently reboilered in Alexandria. In 1976, at the age of 111 years, she steamed to New York to take part in the U.S. bicentennial celebration. The ship's condition is immaculate, and duty in her is considered a great honor in the Egyptian Naval Forces. EL HORRIA goes to sea about three times a year, usually just for the day. 2. When the Suez canal was opened in 1869, first vessel through was L'Aigle, imperial yacht of Napoleon III of France. Right behind it was Mahroussa, the royal yacht of the Khedive of Egypt. Yacht is in this case a misleading term - Mahroussa was an ocean-going steamer, as big or bigger than many of the liners of its time. She was designed by Oliver Lang (designer of Queen Victoria's first steam yacht, the Victoria and Albert) and built in 1865 at their Poplar works on the Thames by the Samuda Brothers, who were among the pioneers of iron shipbuilding and beginning to specialise in ironclad warships. The original design had paddle wheel propulsion, but the ship was converted in 1905 to turbines and triple screws. В 111 лет - через Атлантику - лихая "старушка".
|
|
Личное дело
Ответить
|
|