Отправлено: 25.03.05 04:05. Заголовок: Флейм про капиталшипы - продолжение
Неизменно Алене Комаровой посвящается Предлагаю продолжить флейм. Главное условие - идеи должны быть сколь угодно безумными, но точно осуществимыми на начало 21го века .
Корабль для Соединения Ночного Боя Из «Могами», пострадавшего на нужды «Ямато»:
Значить так: Башни снимаем. На позициях Эй, Би, Икс и Вай ставим 14’’ безоткатные орудия в щитовых установках. Заряжание (чтобы легче, там ствол все равно должен тонн 50 весить) только на ДП при фикс. угле возвышения. Боекомплект выстрелов 25 на ствол - все равно дальность 5-7кМ. Авиационное вооружение выкидываем для экономии. Получаем приятное дополнение к «Конго».
Тигр, линкор 1го ранга laid down 1920 (Engine 1925)
Displacement: 31 830 t light; 34 026 t standard; 35 026 t normal; 35 827 t full load
Dimensions: Length (overall / waterline) x beam x draught (normal/deep) (721,78 ft / 705,38 ft) x 85,30 ft (Bulges 91,86 ft) x (31,17 / 31,80 ft) (220,00 m / 215,00 m) x 26,00 m (Bulges 28,00 m) x (9,50 / 9,69 m)
Armament: 20 - 15,75" / 400 mm 45,0 cal guns - 2 050,30lbs / 930,00kg shells, 60 per gun Breech loading guns in casemate mounts, 1917 Model 10 x Single mounts on sides, evenly spread 10 hull mounts in casemates- Limited use in heavy seas 10 x Single mounts on sides amidships 10 hull mounts in lower casemates- Limited use in heavy seas Main guns limited to end-on fire 12 - 5,51" / 140 mm 50,0 cal guns - 88,63lbs / 40,20kg shells, 200 per gun Quick firing guns in casemate mounts, 1911 Model 6 x Single mounts on sides, forward deck forward 6 hull mounts in casemates- Limited use in heavy seas 6 x Single mounts on sides, aft deck aft 6 hull mounts in casemates- Limited use in heavy seas 4 - 3,15" / 80,0 mm 45,0 cal guns - 15,76lbs / 7,15kg shells, 300 per gun Anti-air guns in deck mounts, 1920 Model 4 x Single mounts on sides, evenly spread Weight of broadside 42 133 lbs / 19 111 kg 24 - 21,7" / 550 mm, 24,61 ft / 7,50 m torpedoes - 1,667 t each, 40,015 t total In 4 sets of deck mounted carriage/fixed tubes
Armour: - Belts: Width (max) Length (avg) Height (avg) Main: 10,6" / 270 mm 429,79 ft / 131,00 m 7,55 ft / 2,30 m Ends: 5,51" / 140 mm 275,59 ft / 84,00 m 6,56 ft / 2,00 m Upper: 9,84" / 250 mm 429,79 ft / 131,00 m 31,17 ft / 9,50 m Main Belt covers 94% of normal length
- Torpedo Bulkhead: 1,57" / 40 mm 426,51 ft / 130,00 m 26,25 ft / 8,00 m
- Gun armour: Face (max) Other gunhouse (avg) Barbette/hoist (max) Main: 8,66" / 220 mm 8,66" / 220 mm 3,94" / 100 mm 2nd: 3,15" / 80 mm 3,15" / 80 mm 0,79" / 20 mm 3rd: 0,79" / 20 mm 0,79" / 20 mm -
- Armoured deck - multiple decks: 5,51" / 140 mm For and Aft decks Forecastle: 2,36" / 60 mm Quarter deck: 2,36" / 60 mm
- Conning towers: Forward 10,63" / 270 mm, Aft 0,00" / 0 mm
Machinery: Oil fired boilers, steam turbines, Geared drive, 2 shafts, 69 687 shp / 51 986 Kw = 25,00 kts Range 5 000nm at 12,00 kts Bunker at max displacement = 1 801 tons
Overall survivability and seakeeping ability: Survivability (Non-critical penetrating hits needed to sink ship): 55 043 lbs / 24 967 Kg = 28,2 x 15,7 " / 400 mm shells or 7,1 torpedoes Stability (Unstable if below 1.00): 1,12 Metacentric height 4,9 ft / 1,5 m Roll period: 17,4 seconds Steadiness - As gun platform (Average = 50 %): 100 % - Recoil effect (Restricted arc if above 1.00): 1,44 Seaboat quality (Average = 1.00): 2,00
Hull form characteristics: Hull has a flush deck, a ram bow and a cruiser stern Block coefficient (normal/deep): 0,607 / 0,609 Length to Beam Ratio: 7,68 : 1 'Natural speed' for length: 26,56 kts Power going to wave formation at top speed: 46 % Trim (Max stability = 0, Max steadiness = 100): 64 Bow angle (Positive = bow angles forward): -30,00 degrees Stern overhang: -13,12 ft / -4,00 m Freeboard (% = length of deck as a percentage of waterline length): Fore end, Aft end - Forecastle: 20,00%, 39,37 ft / 12,00 m, 36,09 ft / 11,00 m - Forward deck: 30,00%, 36,09 ft / 11,00 m, 32,81 ft / 10,00 m - Aft deck: 40,00%, 32,81 ft / 10,00 m, 36,09 ft / 11,00 m - Quarter deck: 10,00%, 36,09 ft / 11,00 m, 36,09 ft / 11,00 m - Average freeboard: 35,20 ft / 10,73 m
Ship space, strength and comments: Space - Hull below water (magazines/engines, low = better): 93,7% - Above water (accommodation/working, high = better): 221,8% Waterplane Area: 44 296 Square feet or 4 115 Square metres Displacement factor (Displacement / loading): 92% Structure weight / hull surface area: 147 lbs/sq ft or 716 Kg/sq metre Hull strength (Relative): - Cross-sectional: 0,82 - Longitudinal: 3,50 - Overall: 0,95 Caution: Hull subject to strain in open-sea Hull space for machinery, storage, compartmentation is adequate Room for accommodation and workspaces is excellent Ship has slow, easy roll, a good, steady gun platform Excellent seaboat, comfortable, can fire her guns in the heaviest weather
З.ы. В несколько приёмов т.к. не помню макс. вместимость поста. З.з.ы. Что шарп полагает прочность недостаточной я заметила. Однако вес корпуса в норме (с учётом отсутствия надстроек, отсутствия значимых весов в носу и корме и завала борта). Да и ругаться шарп пока не начал. З.з.з.ы. Все права пренадлежат ув. Ша-Юлиню, ибо он предложил (правда в реализации 30х а не 20х г.г. оный пароход в первой чсти данной ветки).
Все даты в формате GMT
3 час. Хитов сегодня: 16
Права: смайлы да, картинки да, шрифты нет, голосования нет
аватары да, автозамена ссылок вкл, премодерация откл, правка нет